רשתות חברתיות - מתן תשובות לשאלות בקהילות
1. שאלו וענו על שאלות הקשורות לנישה שלכם בפייסבוק.
היכולת לשאול את הקהל שלכם שאלה ולקבל תגובה מיידית לא תסולא בפז. שאלות פייסבוק מאפשרות לכם לשאול כל שאלה ולקבל עליה תשובות מהירות מאנשי הקשר שלכם ומאנשים אחרים בפייסבוק. השאלות מתוכננות כך שכל אחד בפייסבוק יוכל לעזור לכם למצוא את התשובה: כאשר אתם שואלים שאלה, היא משותפת בפידים של משתמשים. אם אנשי הקשר שלכם עונים או עוקבים אחר שאלה זו, היא תשותף עם החברים שלהם ואתם תקבלו חשיפה לעסק שלכם בפני אנשים רבים אחרים שעדיין לא מכירים אתכם.
חשוב: אתם יכולים אפילו להשתמש בשאלות פייסבוק למטרות מחקר שוק – ליצירת סקר ולניתוח דעת הקהל.
טיפ: אנשים עונים על שאלות לעתים קרובות יותר אם הם רק צריכים לבחור תשובה, אז תנו להם אפשרויות. עם זאת, זכרו כי רק שלוש אפשרויות לתשובה יופיעו מעל לקפל.
2. שאלו וענו על שאלות הקשורות לנישה שלכם ב-Yahoo! Answers.
השתתפות ב-Yahoo! Answers היא דרך מצוינת להפגין את המומחיות שלכם, לקבל מיומנויות וידע חדשים, לבנות מערכות יחסים חדשות בתוך קהילת הנישה שלכם, להשיג לקוחות פוטנציאליים ולקוחות חדשים ולקבל תנועה ממוקדת.
הירשמו כחברים ב-Yahoo! Answers, צרו אווטאר ומלאו את פרטי הפרופיל שלכם במידע כללי ומדויק. בחרו את הקטגוריה הרלוונטית ביותר לעסק או לאתר שלכם.
בצעו חיפושי !Yahoo עבור מילות המפתח העיקריות שלכם וענו על השאלות שמספקת Yahoo! Answers בתוצאות החיפוש הרגילות של !Yahoo. פעולה זו תביא את מרב הצפיות בחיפושי האינטרנט ואולי אף את מרב ההקלקות על הקישורים שלכם.
השתמשו ברשת החברתית של Yahoo! Answers כדי להתיידד עם כל אדם השואל או עונה על שאלות בקטגוריה שלכם. ענו על השאלות שאתם יכולים לענות עליהן והוסיפו קישור לאתר שלכם, כסימוכין, במקום המתאים ביותר. אל תשכחו לקשר גם לאתרים אחרים לצורך סימוכין, וכך התשובות שלכם לא יזוהו בטעות כספאם.
זכרו שהמידע של Yahoo! Answers יאונדקס על ידי !Yahoo וישולב בתוך Yahoo! Local, Yahoo! Search, Yahoo! Brand Channels וערוצי תוכן אחרים של !Yahoo, כך שהקהל שלכם צפוי לגדול באופן משמעותי.
3. שאלו וענו על שאלות הקשורות לנישה שלכם ב-Answers.com.
עברו אל אזור התשובות וחפשו את השאלה שעליה אתם יכולים לענות וכך להפגין את המומחיות שלכם.
כאשר אתם עונים על שאלה, אתם יכולים להשתמש באתר שלכם כסימוכין רב ערך לתשובה. בדרך זו תוכלו לא רק לקבל הכרה כמומחים לנושא, אלא גם לקבל תנועה, קישורים ומכירות.
שני הכללים העיקריים למתן תשובות לשאלות הם: לא ספאם ("דחיפת" כתובת האתר שלכם לכל תשובה רק תרתיע אנשים) והיו פעילים (תרמו מידע בעל ערך, עזרו לאנשים ותתוגמלו על כך).
4. שאלו וענו על שאלות הקשורות לנישה שלכם בלינקדאין.
עברו אל LinkedIn Answers והתייחסו קודם כל לסעיף "שאלות חדשות מהרשת שלך". אתם לא נמצאים כאן רק כדי לענות על שאלות להראות את הידע שלכם, אלא כדי לבסס יחסים טובים בתוך הקהילה.
עיינו בקטגוריה שבה אתם מנוסים וחפשו שאלות הקשורות לנישה שלכם. הוסיפו קישור לאתר שלכם או כתבו בלוג כדי לתמוך בתשובה שלכם. השתדלו לא להיראות כמו ספאמרים; התשובות שלכם צריכות להיות מועילות.
אתם יכולים גם להציג שאלה אם אתם בטוחים שרשת אנשי הקשר שלכם יכולה לספק תשובה. תמיד הודו לאנשים על תשובותיהם הטובות והתחברו עם אנשים שעשויים להועיל לכם.
5. שאלו וענו על שאלות הקשורות לנישה שלכם ב-Quora.
הירשמו ל-Quora (אתם יכולים להתחבר עם פייסבוק או טוויטר, או ליצור חשבון ב-Quora לאחר שתצהירו שאין לכם חשבונות פייסבוק או טוויטר), וצרו את הפרופיל שלכם. בססו את עצמכם כמומחים בתחום באמצעות הוספת מידע על הניסיון שלכם לתיבת הביוגרפיה הקצרה. הקפידו לכלול בפרופיל שלכם קישורים לאתר הראשי שלכם או לחשבונות המדיה החברתית העיקריים שלכם. זה אמור לעזור בהפניית תנועת גולשים בחזרה מ-Quora לאתר שלכם. למותר לציין כי חשוב מאוד לכלול את מילות המפתח הטובות ביותר בפרופיל שלכם.
לאחר שהפרופיל שלכם מוכן, התחילו לחפש נושאים למעקב. על מנת למצוא נושאים, השתמשו בתיבת החיפוש בחלק העליון והתחילו להקליד מילת מפתח. לאחר שתגדירו מעקב אחר הנושאים שמעניינים אתכם, חזרו לפרופיל שלכם ולחצו על הנושאים שלכם. כאן תוכלו לתאר את הניסיון שלכם עם כל נושא שאחריו אתם עוקבים. המידע שתזינו כאן יוצג לצד שמכם בכל פעם שתשיבו על שאלות בנושאים ספציפיים אלו. ייתכן שתרצו לחשוב פעמיים על מענה והצבעה בשאלות הקשורות לפוליטיקה, דת או יחסים אישיים. הסיבה לכך היא שכל אנשי הקשר העסקיים הפוטנציאליים שלכם יראו תיעוד של פעילות כזו כחלק מהפרופיל שלכם, אם ילחצו על התמונה או על הכפתור.
לאחר הגדרת הפרופיל שלכם, התחילו להשתתף באופן פעיל בנושאים שבהם אתם רוצים להיות מוכרים כמומחים או שבהם אתם מתעניינים, באמצעות פרסום שאלות מעוררות מחשבה ותשובות שיש בהן ערך ומעקב אחר אנשים המתעניינים באותם נושאים. כאשר זה נראה מתאים, הוסיפו קישורים לתוכן באתר שלכם המציע מידע נוסף בנושא, אך אל תפרסמו ספאם.
טיפ: זכרו שנושאים יכולים להיות מבוססי מותג גם כן. אם לעסק שלכם יש מוצר, הקפידו להשתמש בחיפוש על מנת לראות אם מישהו מדבר על המוצרים או על השירותים שלכם והשיבו על כל שאלה בנושא. שם החברה שלכם יכול להיות נושא. שימו לב אם המתחרים שלכם יוצרים יותר מדי שאלות עמוסות כגון "איזה מוצר טוב יותר – מוצר X או מוצר Y", כאשר אתם מייצרים מוצר Z בענף זה. אם אתם רואים שמישהו מנסה את הטריק הסודי הזה, אתם יכולים לערוך את השאלה כך שתכלול גם את המוצר שלכם. זה קריטי למטרות SEO, כי השאלה עצמה תהפוך לכותרת הדף, שעשוי לקבל מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.