המדריך של WEB CEO

אופטימיזציה למבנה האתר

1. בחרו את הדומיין המועדף (עם או בלי WWW).
מנועי חיפוש מאנדקסים כתובות URL עם www וללא www כדומיניים שונים. משמעות הדבר היא כי קישורים ל- http: //www.example.com ול- http: //example.com נספרים בנפרד.

ניתן לתקן זאת באמצעות בחירה של הפורמט שאתם מעדיפים (המכונה גם הכתובת הקנונית) והפניית הפורמט האחר אליו. יהיה עליכם להשתמש בהפניות 301 כדי לנתב את כל הדומיינים האחרים שלכם לזה המועדף. אסטרטגיה זו נחשבת לאסטרטגיה מתקדמת ואם היא מבוצעת לא נכון, היא עלולה לגרום נזק של ממש לאתר שלכם.

טיפ: אם אתם מתלבטים איזה דומיין כדאי לבחור כמועדף, בצעו סריקה בכלי בדיקת איכות הקישורים הנכנסים שלנו ובחרו את הדומיין שלו מספר הקישורים הנכנסים הגדול ביותר.

הערה: ודאו שכל הקישורים באתר שלכם (כולל מפת האתר) מקשרים לכתובות ה-URL הנכונות. אף אחד מן הקישורים או רישומי מפת האתר אינם צריכים להצביע על כתובת URL שמופנית לכתובת אחרת!

 

2. הימנעו מכפילות תכנים.

תוכן מוכפל הוא גושי תוכן משמעותיים הזהים זה לזה או דומים מאוד המופיעים במקומות שונים בתוך הדומיין או בדומיינים שונים. מנועי חיפוש יאנדקסו רק גרסה אחת של התוכן, זו שהם מרגישים כי היא המקורית והסמכותית ביותר, ויתעלמו מהגרסאות האחרות. שכפול תוכן יכול לשמש למטרות זדוניות – כשמישהו מעתיק באופן לא חוקי את התוכן של מישהו אחר וכך פוגע בדירוגו.

על כפילות תכנים והחשיבות הרבה שבטיפול נכון בהם אתם מוזמנים ללמוד בקורס האונליין המקיף בנושא זה.

עם זאת, ברוב המקרים הכפלת התוכן נובעת מסיבות טכניות שאינן זדוניות:

תוכן ממוקד-מדינה המאוחסן על דומיין אחד;

קישורים פנימיים לא עקביים (כאשר מקשרים לאותו הדף עם http://www.example.com/page/ ,http://www.example.com/page ו-http:/ /www.example.com/page/index.htm);

באתרי סחר אלקטרוני יש מוצרים המופיעים או מקושרים באמצעות כתובות URL ייחודיות מרובות (מזהי הפעלה, פרמטרים המשמשים למעקב ולמיון);
דפי ארכיון שנוצרים על ידי מערכת ניהול התוכן שלכם (מערכת CMS);

גרסאות להדפסה בלבד של דפי האתר;

עימוד תגובות (כאשר לכל תגובה יש דף משלה כשלוחצים עליה וכאשר כל החלקים בקטע התגובות מאפשרים זחילת עכבישים);

פורומים שיוצרים גם דפים רגילים וגם דפים הנגללים מטה במיקוד למובייל.

כדי להבטיח שהמבקרים באתר רואים את התוכן שאתם רוצים שהם יראו, בצעו את הפעולות הבאות:

א. השתמשו בסיומות אינטרנט בכל הזדמנות אפשרית כדי לטפל בתוכן ממוקד-מדינה, זאת על מנת לסייע למנועי החיפוש לבחור את הגרסה המתאימה ביותר של המסמך להצגה. לדוגמה, http://www.example.es המכיל תוכן המיועד לספרד הוא הרבה יותר טוב מאשר http://www.example.com/es או http://es.example.com .

ב. שמרו על עקיבות הקישורים הפנימיים שלכם. לדוגמה, אל תקשרו ל- http://www.example.com/page/ , ל-http://www.example.com/page ול-http://www.example.com/page/index.htm. עכבישי מנועי החיפוש עשויים להתייחס אליהם כדפים נפרדים.

ג. בדקו כיצד מערכת ניהול התוכן שלכם מציגה את תוכן האתר. בלוגים, פורומים ומערכות דומות מציגים לעתים קרובות את אותו התוכן בפורמטים מרובים. לדוגמה, רישום בבלוג עשוי להופיע בדף הבית של בלוג, בדף ארכיון ובדף של רישומים אחרים המכילים את אותם התווית או התג.

ד. אם שיניתם את מבנה האתר, השתמשו בהפניות 301 ‏("הפניה קבועה") בקובץ htaccess. על מנת לנתב בתבונה את המשתמשים ואת הרובוטים של מנועי החיפוש. (בשרת Apache אתם יכולים לעשות זאת עם קובץ htaccess.; ב-IIS אתם יכולים לעשות זאת באמצעות המסוף הניהולי.)

ה. הימנעו משימוש בתוכן דומה בדפים שונים. אם יש לכם דפים דומים רבים, שקלו להרחיב כל אחד מהם או לאחד את כולם לדף אחד.

השתמשו ברכיב הקישור "rel = "canonical בדפים החשובים פחות המכילים תוכן דומה לזה שבדף חשוב יותר (הדף הקנוני). ניתן להגדיר דף קנוני למנועי חיפוש באמצעות הוספת הרכיב link עם התכונה "rel = "canonical לקטע ה-HEAD של הגרסה הלא הקנונית של הדף. הוספת קישור ותכונה אלו מאפשרת לך לזהות קבוצות של תכנים זהים ולומר לגוגל איזה מהדפים המכילים תוכן זהה הוא החשוב. לדוגמה, אם כתובת ה-URL של הדף החשוב שלכם הוא http://example.com/page1.html הוסיפו אל קטע ה-HEAD של כל הגרסאות הלא קנוניות של הדף:

<link rel="canonical" href="http://example.com/page1.html"/>

הערה: אם גיליתם שאתר אחר שכפל את התוכן שלכם, תוכלו להגיש בקשת DMCA לגוגל, יאהו ובינג ובה תתבעו בעלות על התוכן ותבקשו שהתוכן של האתר האחר יוסר מהאינדקס של מנועי החיפוש.

עדכון פנדה של גוגל תוכנן במקורו כדי להיפטר מתוצאות החיפוש המכילות תוכן מוכפל ולא איכותי.

 

3. השתמשו בתג rel = canonical לציון כתובת ה-URL של הדף שאותו תרצו לאנדקס.

כלי עזר: SEO לדפי נחיתה

בעולם של ניהול תוכן ומערכות קניות באינטרנט, זהו מצב נפוץ כשלאותו התוכן מתאפשרת גישה באמצעות כתובות URL מרובות. כדי להימנע מפגיעה בשל עדכון פנדה של האלגוריתם של גוגל, הקפידו להשתמש ברכיב הקישור rel=canonical כדי לציין את הדף שאתם מעדיפים שיאונדקס.

הוסיפו רכיב link עם התכונה "rel = "canonical לקטע ה-HEAD של הדפים:

<link rel="canonical" href="https://blog.example.com/canonical_url" />

https://blog.example.com/canonical_url תהיה כתובת האתר המועדפת שבה ישתמשו מנועי החיפוש כדי לגשת לתוכן, כך שיהיה סיכוי טוב יותר להופעת כתובת זו בתוצאות החיפוש.

הערה: השתמשו בנתיבים מוחלטים במקום בנתיבים יחסיים עם אלמנט הקישור "rel = "canonical.

ציינו לא יותר מ-rel=canonical אחד לדף. כאשר מוגדר יותר מאחד, כל ה-rel = canonicals יזכו להתעלמות.

 

4. מטבו את מבנה הקישורים הפנימיים של האתר (סמכות ועומק).

כלי עזר: אופטימיזציית קישורים פנימיים

מיטוב מבנה הקישורים של האתר עוזר לפזר את ה-PageRank, המכונה גם link juice, לדפים שזקוקים לו. הדפים החשובים שאתם מבצעים להם אופטימיזציה צריכים לקבל קישורים נכנסים רבים ככל האפשר ולהוציא קישורים יוצאים מעטים לדפים בעלי סמכות גבוהה.

לשם כך, הסירו את הקישורים לדפים החשובים פחות באתר שלכם וצרו קישורים רבים יותר לדפים שברצונכם למטב. פעולה זו תעביר link juice לדפים החשובים שלכם ותעזור לעלייתם בדירוג.

הערה: קישורים הנמצאים באתר כולו (קישורים מתוך תפריט הניווט של האתר או מתוך הפוטר, למשל) הם בעלי ערך נמוך יותר מקישורים המוצגים בטקסט ומוקפים במילים רלוונטיות לנושא. קישורים הנמצאים באתר כולו ומפנים לאתרים אחרים עלולים לגרור עונש.

 

5. השתמשו בהפניות 301 קבועות בעת שינויים במבנה ובכתובות האתר.

עליכם להשתמש בהפניות 301 קבועות וידידותיות ל-SEO אם אתם משנים את מבנה כתובות ה-URL של האתר ולדף האינטרנט שאתם מסירים יש דף חלופי מתאים בכתובת החדשה.

הפניות 301 שימושיות במיוחד אם:

אתם מעבירים את האתר שלכם לדומיין חדש ואתם רוצים להפוך את המעבר לחלק ככל האפשר.

אתם ממזגים שני אתרי אינטרנט וברצונכם לוודא שהקישורים לכתובות URL ישנות מופנים מחדש לדפים הנכונים.

הפניית 301 לצמיתות פירושה שהמשאב המבוקש הועבר לצמיתות לכתובת URL חדשה ושכל הפניות עתידיות למשאב זה צריכות להשתמש באחת מכתובות האתרים שהוחזרו. גוגל ממליצה להשתמש בהפניית 301 על מנת לשנות את כתובת ה-URL של הדף כפי שהיא מוצגת בתוצאות מנוע החיפוש.

על מנת ליישם הפניות 301 באתרים המתארחים בשרתים הפועלים על Apache, תזדקקו לגישה לקובץ ה-htaccess של השרת שלכם. (אם אינכם בטוחים, בדקו עם מנהלי השרת שלכם.) למידע נוסף עיינו במדריך Apache htaccess ובמדריך Apache לשינוי כתובות URL. אם האתר שלכם מאוחסן על גבי שרת המריץ תוכנות אחרות, צרו קשר עם שירות האירוח שלכם לקבלת פרטים נוספים.

 

6. דפי האתר צריכים להכיל (אם בכלל) מספר מצומצם ושקול של קישורים לאתרים חיצוניים.

כלי עזר: סקירה כללית של בעיות SEO באתר

כאשר אתם חושבים על מספר הקישורים החיצוניים שניתן להוציא מכל דף באתר שלכם, תמיד שקלו את הערך שקישורים אלו תורמים לגולש. כל עוד אתם מקשרים לאתרים איכותיים, קישורים אלו לא יפגעו ישירות בדירוג שלכם. אם הם תורמים לגולשים ולא גורמים לאתר שלכם להיראות ספאמי מדי, אז השתמשו בהם.

גוגל הסירה מדף ההנחיות שלה למנהלי אתרים את הכלל הקפדני האוסר על הוצאת יותר מ-100 קישורים מדף אחד. עם זאת, כדאי להתייחס למספר זה כאשר אתם מעריכים מחדש את דפי הנחיתה שלכם ומוודאים שהקישורים החיצוניים היוצאים מהם מביאים ערך לגולשים שלכם ומוסיפים איכות לאתר.

 

7. שכתבו כתובות URL דינמיות (שנעשה בהן שימוש בפרמטרים) לכתובות ידידותיות יותר למנועי החיפוש.

כלי עזר: סקירה כללית של בעיות SEO באתר

אם אתם משתמשים בכתובות דינמיות באתרכם, חשוב לשמור על פשטות מרבית של כתובות ה-URL של דפים אלו, כך שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק ולמדוד אותם בקלות. כתובות URL צריכות להיות ידידותיות לקריאה, לשיתוף חברתי ולרישום בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.

לדוגמה, כתובת האתר הזאת אינה ידידותית למנועי החיפוש:

http://www.example.com/viewproduct.php?category=7465&product=1234&color=black&sid=864676987

במקום זאת, תוכלו להשתמש בכתובת URL ידידותית יותר למנועי החיפוש:

http://www.example.com/shirts/dc-north-pointe/black/

כתובת ה-URL השנייה אינה מכילה פרמטרים ומזהי פעילויות באתר, כך שקל למנועי החיפוש לסרוק ולאנדקס אותה. גם לגולשים יהיה קל יותר לזכור כתובת זו. מלבד זאת, במקרה שבו מבנה האתר מאפשר להסיר את רכיב ה-/black/ של כתובת ה-URL בשורת הכתובת, המשתמשים יוכלו לעבור בקלות לרמה אחת גבוהה יותר ללא שימוש בכל ניווט שהוא.

על מנת להפוך את כתובות ה-URL שלכם לידידותיות למנועי החיפוש ולמשתמשים, שקלו לבצע את הפעולות הבאות:

הסתירו את מחרוזות השאילתה מכתובות ה-URL שלכם.

הימנעו משימוש במזהי פעולות באתר בכתובות URL. שקלו להשתמש בעוגיות במקום זאת.

השתמשו במילים בכתובות URL ובמבנה ספריות פשוט (עדיף ששמות הספריות יתאמו את התוכן המופיע בהן).

אפשרו להסיר חלק מכתובת ה-URL.

על מנת להתקדם בשלבים אלו, תוכלו להשתמש בקובץ .htaccess לכתיבה מחדש של כתובות ה-URL הדינמיות שלכם או להשתמש בכל שיטה אחרת לשכתוב כתובות אתרים. למידע נוסף על המלצות גוגל ליצירת כתובות ידידותיות למנוע החיפוש, עיינו ב-Search Console Help > URL Structure.

 

8. שפרו את מהירות האתר. מהר יותר – טוב יותר!

כלי עזר: מהירות דפי האתר

מהירות האתר צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם, שכן אתרים איטיים מקטינים את שביעות רצונם של המבקרים ואת שיעורי ההמרות ויש להם השפעה ישירה על הדירוגים בגוגל. השתמשו ב-Google PageSpeed Insights על מנת להתרשם מציון מהירות האתר שלכם וישמו את העצות של גוגל לשיפור מהירות טעינת דפי האתר.

 

9. הימנעו משימוש מוגזם במודעות פרסום בראש הדף ובכלל. הדבר יכול לגרום להענשת האתר.

האלגוריתם, שהוצג לראשונה על ידי גוגל בחודש ינואר 2012 ולאחר מכן רוענן ועודכן באוקטובר 2012, שם לו למטרה אתרים המציגים מודעות רבות מדי בחלקם העליון.

מאט קאטס מגוגל הצהיר באופן רשמי כי "גוגל מבינה שאתרים רבים משתמשים במודעות מרובות בחלק העליון של האתר שלהם כדי להביא כסף, ואלו הן בדרך כלל המודעות שמביאות את הביצועים הטובים ביותר." עם זאת, בכמה אתרים תופסות המודעות מקום רב מדי בראש הדפים, עד שזה משפיע לרעה על חוויית המשתמש, ואתרים אלו הם אלה שהרגישו היטב את העדכון האחרון.

לבסוף, אם אתם מושפעים מעדכון זה, הפתרון הוא פשוט: הסירו את עודף המודעות שלכם והמתינו שגוגל תסרוק מחדש את הדף.

 

10. השתמשו בסכמת מבנה הנתונים במטרה לשפר את נראות האתר בתוצאות החיפוש ולמשוך מבקרים רבים יותר.

כלי עזר: SEO לדפי נחיתה

סכמת מבנה נתונים (המכונה גם "microdata") אומרת למנועי החיפוש במה עוסק האתר שלכם בצורה שמנועי החיפוש יכולים להבין בקלות. מלבד זאת, הסכמה משמשת ליצירת Rich snippets בתוצאות החיפוש. Rich Snippets הן תוצאות חיפוש עם שיפורים כמו תמונות, ביקורות, מחירים, אירועים, מועדי הופעות, מספרי טלפון, כתובות ואפילו מתכונים. תוצאות אלו מביאות CTR גבוה בהרבה והגולשים אוהבים אותן.

Schema.org היא הבית של כל ה-snippets הזמינים שמנועי החיפוש הסכימו, כקבוצה, לתמוך בהם. הוסיפו את סכמת מבנה הנתונים המתאימה לאתרכם כדי לשפר את הדירוג של הדפים וכדי להביא יותר קליקים.

הערה: השתמשו ב-Google Structured Data Markup Helper על מנת ליצור קוד HTML המכיל את הסכמה או ב-Google Structured Data Testing Tool על מנת לבדוק את הסימונים הקיימים באתרכם.

 

11. השתמשו ב-Open Graph Markup בדפי האתר במטרה לשפר את חזות התוכן ברשתות החברתיות.

כלי עזר: SEO לדפי נחיתה

פרוטוקול ה-Open Graph מאפשר לכל דף אינטרנט להפוך לאובייקט עשיר במדיה החברתית. זאת אומרת שאם אתם מעוניינים לשלוט באופן שבו הדף שלכם נראה כאשר הוא משותף בפייסבוק, כדאי שתשתמשו בתגיות מטא של Open Graph בחלק ה-HEAD של הדף.

גם אתרי מדיה חברתית אחרים מנצלים תגיות מטא חברתיות. כל הפלטפורמות העיקריות האחרות, כגון טוויטר, לינקדאין וכו', מכירות בתגיות Open Graph.

הערכה המינימלית של תגיות ה-Open Graph כוללת:

og:title – הכותרת של האובייקט כפי שהיא אמורה להופיע בתוך הפוסט, למשל, "שטיחים לאמבטיה".

og:type – סוג האובייקט שלכם, למשל "video.movie". בהתאם לסוג שתבחרו, ייתכן ותצטרכו לבחור גם במאפיינים אחרים.

og:image – כתובת URL של תמונה שאמורה לייצג את האובייקט בתוך הפוסט.

og:url – כתובת האתר הקנונית של האובייקט שתשמש כמזהה הקבוע שלו בפוסט, למשל, "http://www.imdb.com/title/tt0117500/".

תוכלו למצוא סוגים אחרים של תגיות Open Graph כאן.

הערה: ניתן להשתמש בכלי Facebook Debugger tool על מנת לבדוק את תקינות יישום תגיות ה-Open Graph באתר שלכם.

 

12. עדכנו את התוכן באתר לעתים קרובות ככל האפשר.

כלי עזר: SEO לדפי נחיתה

לפני כמעט שנתיים הודיעה גוגל על עדכון Freshness שהכניס לתוך שיקולי הדירוג גם את רעננות התוכן באתר. גוגל למעשה מודד את רמת הטריות של כל המסמכים שלכם ולאחר מכן מעניק ציון לכל דף בהתאם לסוג שאילתת החיפוש. בעוד שחלק מהשאילתות דורשות תוכן טרי, גוגל עדיין משתמש בתכנים ישנים בעבור שאילתות אחרות.

ישנם שני סוגים של עדכוני תוכן שמנועי חיפוש מעריכים: עדכון של הדפים הקיימים ודפים חדשים שנוספו.

על מנת להראות לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים שהאתר שלכם עדכני ואיכותי, עליכם לעדכן את התוכן באתר לעתים קרובות. הדרך הקלה ביותר להוספת דפים חדשים לאתר היא לפתוח בלוג בדומיין שלכם. הבלוג יעזור לכם גם להרחיב את הליבה הסמנטית של האתר שלכם ולקבל נראות גבוהה יותר. אל תשכחו לעדכן את התוכן של הדפים החשובים ביותר שלכם כדי לשמור על הרלוונטיות והעדכניות שלהם.

 

13. שפרו את ביצועי האתר בעבור התקני המובייל.

כלי עזר: אופטימיזציה למכשירי מובייל

העולם עובר למובייל, ואם אינכם רוצים לאבד לקוחות, עליכם לדאוג להתאמה מיטבית של האתר שלכם למכשירי המובייל.

אופטימיזציה לנייד פירושה תצוגה נכונה של תוכן האתר במכשירים ניידים שלהם מסכים בגדלים שונים. ישנן דרכים שונות לעשות זאת:

הפניה לגרסת המובייל של האתר. הקפידו להפנות את המבקרים לדף מובייל תקין כאשר הם ניגשים לאתר ממכשיר נייד. כדי להגיש למבקרים את הגרסה הנכונה של האתר, השתמשו בהפניות מחדש מבוסס user agents. (זכרו כי רק הפניה מסוג 301 היא ידידותית למנועי החיפוש).

עיצוב אתר רספונסיבי. גוגל מעדיפה פתרונות מובייל המשמרים את אותה כתובת URL בכל הפלטפורמות, ועל כן עדיף להפוך את דפי האתר לרספונסיביים. עיצוב רספונסיבי משמעותו הגדרת גיליון סגנונות דינמי המתנהג בצורה שונה בהתאם למגוון רזולוציות מסך, וזה מאפשר לכם לשנות את הגודל, להעביר ולהסתיר אלמנטים בכל מידת מסך.

הסינטקס של העיצוב הרספונסיבי נראה כך:

@media (min-width: 1200px) { .logo img { display:inline-block; } .logo span { display:none; } }

שימוש בעיצוב רספונסיבי יכול לסייע באופטימיזציה של האתר שלכם הן למבקרים הן למנועי החיפוש. ראשית, תוכלו לשמור על חלק משמעותי מחוויית המשתמש המקורית בכל המכשירים. שנית, תוכלו להגיש גרסה אחת של תוכן האתר ודומיין אחד בלבד, ולכך יש יתרונות מבחינת SEO וכן למניעת הצטברות של תוכן מיושן בגרסת המובייל של האתר.

גורם חשוב נוסף בעולם המודרני של חיפושי המובייל הוא מהירות טעינת הדף במובייל. מהירות זו חשובה הן לדירוגי הדף הן לחוויית המשתמש. השתמשו בדוח "אופטימיזציה למכשירי מובייל" על מנת לוודא שדף הנחיתה שלכם מותאם באופן מיטבי למכשירים ניידים.

 

14. בדקו את האתר ונסו לאתר קישורים שבורים ועוגנים חסרים.

כלי עזר: ביקורת טכנית

כדי להפוך את האתר שלכם לידידותי למשתמש ולמנועי חיפוש, עליכם לוודא שהאתר שלכם נקי מבעיות כמו קישורים שבורים ועוגנים חסרים. השתמשו בכלי ביקורת טכנית על מנת לבצע בדיקות איכות לאתר על בסיס קבוע. בדקו אם זוהו בעיות כלשהן באתר שלכם ותקנו אותן במידת צורך.

הערה: שימו לב לשיטות העבודה הטובות ביותר להפיכת דפי אינטרנט למהירים שזוהו על ידי יאהו.

השארת תגובה