בחירת מילות מפתח לקידום
1. הרכיבו רשימה של מילות חיפוש רלוונטיות שסביר כי קהל היעד שלכם ישתמש בהן בכדי לאתר את המוצרים ו/או השירותים שלכם.
רשימת מילות המפתח שלכם היא המקור לביטויים שבעבורם תוכלו לבצע אופטימיזציה לדפי האתר. מילות מפתח בודדות הן תחרותיות ביותר – למעשה הן כל כך תחרותיות עד כי לא יהיה זה מציאותי לצפות שדפי האתר שלכם יצליחו להתברג בין התוצאות הראשונות בתוצאות החיפוש שלהן. עם זאת, הכול בסדר, כי אתם לא צריכים וגם לא במיוחד רוצים בכך.
מונחי החיפוש בעלי אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר הם בדרך כלל ביטויי מפתח ספציפיים מאוד המורכבים משתיים עד חמש מילים (כלומר, ביטויי זנב ארוך). לדוגמה, אם אתה זכר ואתה מתכנן לקנות מעיל לאופנוע, לא יהיה זה מועיל מאוד לחפש בגוגל "מעילים", אלא עדיף לצמצם את החיפוש שלך ל"מעילי אופנועים לגברים" כדי למצוא בדיוק את מה שאתה רוצה.
טיפ: יש מילות מפתח פופולריות שזוכות לחיפושים רבים ושיש להן פוטנציאל לייצר תנועה רבה לאתרים שלכם. עם זאת, עדיף להשתמש בביטויי זנב ארוך מדויקים יותר שיובילו למכירות, ללידים או לשיחות טלפון. במילים אחרות, אתם אמורים לאתר את מילות המפתח שמניבות מכירות והמרות. ביטוי המפתח שלכם צריך להיות חזק מספיק כדי לחולל תנועת מבקרים טובה ועם זאת ספציפי מספיק כדי להביס את המתחרים שלכם ולהביא את דפי האתר לראש תוצאות החיפוש.
בחירה נכונה של מילות המפתח לקידום תתרום להשגת דירוגים טובים יותר, אחוזי המרה גבוהים יותר ומספר גדול יותר של דפים מאונדקסים בגוגל – עוד על כך תוכלו ללמוד בקורס אונליין בנושא.
2. השתמשו בכלי להצעת מילות מפתח של גוגל במטרה להרחיב את רשימת מילות המפתח הבסיסית.
כלי עזר: כלי מילות מפתח של גוגל
בעת בחירת מילות המפתח שלכם, חשוב מאוד לבצע מחקר מעמיק. על כן, לפני שאתם מבצעים אופטימיזציה לאתר שלכם, השתמשו בכלי מילות המפתח כדי לקבל הצעות למילות מפתח שעליהן לא חשבתם עדיין. כלי זה יעזור לכם להבין מהן מילות המפתח השונות המתאימות לתחום שלכם, כך שלא תבחרו בטעות את מילות המפתח הלא הנכונות.
לדוגמה, אם אתם מוכרים את כל סוגי השמלות באינטרנט, השימוש בכלי זה יאפשר לכם להבין כי הוספה של הביטויים הללו לרשימת ביטויי החיפוש שלכם תבטיח שתתפסו את כל התנועה הפוטנציאלית:
שמלה שחורה, שמלות ערב, שמלות במידות גדולות, שמלות קוקטייל, שמלות רשמיות, שמלות ערב, שמלות מקסי, שמלות קיץ, שמלות מעצבים, שמלות לבנות, שמלות לאם הכלה, שמלות סטרפלס, שמלות וינטאג', שמלות ארוכות, שמלות למכירה, שמלות באינטרנט.
3. בדקו את המתחרים בכדי לקבל רעיונות למילות מפתח נוספות.
כלי עזר: כלי מילות מפתח של גוגל
ניתוח מתחרים הוא אסטרטגיה שתאפשר לך הצלחה אמיתית. גילוי מילות המפתח שבהן מתמקדים המתחרים שלכם ושעבורן הם מדורגים בתוצאות החיפוש היא דרך חכמה נוספת למציאת מילות מפתח שיביאו לאתרכם את סוג התנועה שאתם רוצים.
כדי לראות בקלות בעבור אילו מילות מפתח מדורגים המתחרים שלכם, פשוט היכנסו אל כלי מילות המפתח במערכת והזינו את כתובות ה-URL של האתרים המתחרים. לאחר מכן תוכלו לראות את מילות המפתח שעבורן הם מדורגים וכן את דירוגיהם השונים בעבור המילה בכל אחד ממנועי החיפוש השונים. באופן זה תוכלו לגלות מילות מפתח שעליהן לא חשבתם עדיין.
4. השתמשו ב-Google Search Console על מנת למקד את התכנים באתר ולנסות ולאתר ביטויים שהאתר כבר מדורג בעבורם או כאלו שה-CTR שלהם נמוך מדי.
כלי עזר: כלי מילות מפתח של גוגל
הדוח "מילות מפתח מתוך כלי מנהל האתרים של גוגל" (לשעבר Google Webmaster Tools) מציג את רשימת מילות המפתח שעבורן הוצגו דפי האתר שלכם בתוצאות החיפוש לצד מספר ההופעות וההקלקות, ה-CTR וממוצע הדירוגים של דפי האתר בעבור מילות מפתח אלו.
השתמשו בדוח זה כדי לשפר את התוכן הקיים באתרכם. ראשית, מיינו את מילות המפתח לפי מספר ההקלקות. בדרך זו אתם יכולים להתמקד בחיפושים הרלוונטיים ביותר למה שהאתר שלכם מציע, כלומר במילות המפתח המשמשות את הגולשים למציאת השירות או המוצר שמציע האתר שלכם. בדקו אם שאילתות החיפוש שמהן אתם מצפים להפנות תנועה לאתר שלכם הן אלו שמובילות את הרשימה.
כעת אתם יכולים לבצע אופטימיזציה לדפים הרלוונטיים עבור ביטויי החיפוש בעלי ה-CTR הגבוה ביותר.
5. מקדו את מילות המפתח כך שיתאימו לקהל המקומי.
אם אתם מציעים שירותים מקומיים או אם אתם מנהלים בית עסק פיזי, הקפידו למקם את מילות המפתח שלכם: הוסיפו שמות אזוריים (מדינה, עיר או מחוז) למילות המפתח שנבחרו קודם לכן.
לדוגמה, אם אתם מציעים שירותי תיווך נדל"ן באטלנטה, ייתכן שתרצו להוסיף את שם העיר לכל אחת ממילות המפתח הממוקדות שלכם:
סוכנות נדל"ן אטלנטה
סוכן נדל"ן אטלנטה
נדל"ן למכירה אטלנטה
נדל"ן מסחרי אטלנטה
6. צמצמו את רשימת מילות המפתח על בסיס יעילותן הפוטנציאלית.
כלי עזר: כלי מילות מפתח של גוגל
ברגע שרשימת מילות המפתח הראשונית שלכם מוכנה, נתחו את המידע המפורט לגבי כל אחת מהמילים ברשימה (חיפושים מקומיים בגוגל, תחרות מפרסמים ומגמות חיפוש).
השתמשו בכלי מילות המפתח שלנו על מנת להעריך את יעילותה של כל מילת מפתח כך שתוכלו לצמצם את הרשימה. בהערכתכם מומלץ להתייחס לנתונים הבאים:
חיפושים מקומיים וגלובליים: נתון זה מראה כמה פעמים בחודש מחפשים אנשים את מילת המפתח במיקום הממוקד שלכם. כמה שיותר – יותר טוב.
תחרות מפרסמים: נתון זה מציג את מספר המפרסמים שמציעים הצעות מחיר עבור מילת המפתח הנתונה. כמה שפחות – יותר טוב. למילת המפתח האידיאלית שלכם יהיו חיפושים רבים ותחרות נמוכה.
מגמות חיפוש: נתון זה מציג שינויים בפופולריות של מילת מפתח מסוימת במהלך 12 החודשים האחרונים, והוא יסייע לכם בבחירת המילים הנכונות שאינן מילות מפתח עונתיות שיחוו ירידה בפופולריות בחודשים הקרובים.
7. בחרו את הדפים החשובים ביותר של האתר שבהם תבצעו אופטימיזציה למילות המפתח שנבחרו.
כלי עזר: סקירת דפי נחיתה
לאחר שבחרתם את מילות המפתח שבעבורן תבצעו אופטימיזציה לדפי האתר שלכם, כעת עליכם להחליט על אילו דפים באתר שלכם תבצע אופטימיזציה ובעבור אילו מילות מפתח, על מנת להשיג דירוגים גבוהים במנועי החיפוש.
דפי הנחיתה שלכם בהחלט לא צריכים להיות דף תנאי השימוש או דף מדיניות הפרטיות, אלא הדפים שנועדו להציג את הסחורה שלכם, למשוך מבקרים ממוקדים ולשמש כדפי נחיתה.
טיפ: הקפידו לבצע אופטימיזציה לדף הבית שלכם ולכל הדפים שכבר זוכים לפופולריות בגוגל. השתמשו בדוח "דפים מובילים" בכלי Google Search Console כדי לאתר אותם.
מומלץ לבצע אופטימיזציה לכל דף בעבור לא יותר מחמש מילות מפתח או ביטויי מפתח (3-2 מילות מפתח עיקריות וכמה מילים משלימות). יש למטב כל דף ספציפי עבור קבוצת מילות המפתח הייחודית לו.
ישנם מקומות רבים בכל דף אינטרנט שבהם תוכלו למקם את מילות המפתח שלכם – וחלק מהמקומות הללו יעילים הרבה יותר מאחרים. בשלבים הבאים נראה לכם כיצד מיקום מילות המפתח בדף יכול להשפיע על דירוגו בתוצאות החיפוש.